Estava veient, com acostumo a fer mentre dino, "Saber y ganar". Se m'ha acudit de proposar enigmes del tipus "La parte por el todo", que m'agraden molt.

REGLES DEL JOC:

- Qui dirigeixi el joc proposarà d'entrada una pista, i esperarà les respostes (que esperem que no triguin!)

- Les pistes poden consistir en imatges, paraules, frases, poemes, nombres, sons, peces musicals, etc., etc., etc... Qualsevol cosa que es pugui penjar aquí (Com m'han advertit amablement, si la pista és una imatge provinent d'internet sempre es pot localitzar. Es prega no fer trampa, o el joc deixa de tenir gràcia. És clar que sempre es pot escanejar, i problema resolt!)

- Com en el joc de "Saber y ganar", les pistes han de ser interpretades literalment, com a "parts" reals d'allò que cal descobrir. No seran metàfores, sinó sinècdoques o metonímies de la solució total.

- El tot tant pot ser un lloc, com un personatge, com un fet històric, com el que la imaginació us digui. Però en qualsevol cas ha de ser la intersecció de totes les pistes, allò que totes tenen en comú. (per exemple: un all, un morter, un setrill, un pessic de sal porten a l'allioli; la Tour Eiffel, el Sena, Edith Piaf, Midnight in Paris, porten a París; un determinat conjunt de fotogrames porta a la pel·lícula a la que pertanyen, o a un director; diversos passatges literaris i el lloc de naixement poden portar a un escriptor...)

- Cada cop que algú formuli una hipòtesi sobre una pista, el que dirigeixi el joc dirà si és encertada o si no, i encara que no sigui identificada del tot proposarà una nova pista.

- No es pot formular cap hipòtesi sobre el tot fins que no es tinguin com a mínim dues pistes interpretades. Dit d'una altra manera: no es tracta d'encertar-ho "per xiripa", sinó perquè es tingui clar que aquell és l'element en comú.

- Si es formula una hipòtesi sobre el tot (tenint present la regla anterior), només es confirmarà si a més s'ha interpretat adequadament cadascuna de les pistes. Si no és així, es deixarà pendent de confirmació, i guanyarà qui ho pugui explicar tot.

- El nombre de pistes no està predeterminat, sinó que dependrà del que es trigui en donar la solució completa. (És clar que si es triga tant, la imaginació del que dirigeix el joc es pot esgotar... però confiem en què això no passarà)

- El que descobreix el tot, i interpreta adequadament cadascuna de les pistes, guanya i proposa l'enigma següent. Per a tal fi, obre un nou fil de discussió titulat LA PARTE POR EL TODO seguit del número d'ordre corresponent, i dóna la primera pista.

Aquestes regles estan subjectes a modificació o ampliació, en el cas que es mostrin insuficients o ambigües (bé podria passar, perquè tinc el cap ben espès!).

Començo per un enigma que crec que pot ser fàcil (o no...). Poso la primera pista. A veure si aquest és el principi de molts més!

Pista nº 1:

Pista 2:

«El hombre al hombre olvida,

si le es indiferente, cuando muere,

y si le debe algún favor, en vida».

Visitas: 170

Respuestas a esta discusión

No conozco el formato del juego de la parte por el todo de Saber y Ganar, pero me encantan los juegos de pistas :-), o sea que iré dándole al coco.

No problem. De momento se trata de identificar la pista, y entonces yo doy otra. Cuando se tenga más de una identificada, se puede aventurar un todo.

¡Adelante!

También se pueden formular hipótesis sobre la pista: época, tipo de edificio a que pertenece, etc... Cualquier intento de desciframiento será premiado con una pista más.

Bueno, va. Eso... ¿parece un palacio, no?

(Yo he "tomado prestadas" piezas de cristal de roca de un lámpara como la que se ve ahí. Un palacio en el que veranearon Reyes de España. En serio. Es que éramos muy brutos.)

Vaya, pues tiene mérito, Parecen muy altas siempre, estas lámparas...

Sí, es un palacio. O lo era, aunque se siga llamando así, como le pasa al Palau Robert...

Va la segunda pista. Esta vez son unos versos, un tanto contundentes:

El hombre al hombre olvida:

Si le es indiferente, cuando muere.

Si le debe algún favor, en vida

Es fácil... Con internet, todo lo es: qué le vamos a hacer. Iremos aprendiendo...

Joaquín Mª Bartrina (gracias a Google, of course).

Aunque no ato ningún cabo, todavía.

Sí, Joaquín Mª Bartrina, poeta positivista, anticlerical y uno de los primeros traductores al castellano de Darwin... Vas bien, y no te costaría atar cabos.

¿Qué tal con esta nueva pista?

Pista 3:

Ben plantat, oi?

Todavía, nada. Desde ese lado, todo parece más fácil.

Eso me suena a retrato grabado en billete (papel moneda), y diría que he visto esa cara, pero he mirado la de todas las personas que han aparecido en billetes de España, USA y UK, y no parece ser ninguna de ellas. Y tampoco es la de Bartrina, ni la de Darwin. No quiero hacer búsqueda por imagen, porque me da miedo encontrar algo :-).

El óvalo parece ser diferente (más grueso) a los que he visto en billetes (como éste), o sea que puede que no sea eso. Aun así, es todo lo que tengo. ¿Eso es un billete?

Esto no es un billete, o por lo menos no me consta que lo sea; aunque este señor sí salió en algún billete, en una época un tanto especial.

Es posible que hayas visto esta cara.¿Qué tal de cuerpo entero?

Creo que no sacarías mucho de hacer busca por imagen, ya que son imágenes que proceden de mi scaner. O también se pueden localizar?

De todos modos, por el intento, aquí va la pìsta 4:

Pista 4:

Y no lo tienes nada difícil. Acertaste la pista 2 , que podría darte mucho de sí, y la primera...

Por cierto, parece que sólo jugamos tú y yo. Esto esa muerto...

Sí, esto está muerto.

Sí que se pueden "identificar" también imágenes, aunque provengan de tu escáner. El algoritmo detecta incluso parecidos. Yo, cuando he puesto juegos de pistas, he dejado que hicieran lo que quisieran, y he puesto el problema más difícil, teniendo en cuenta eso.

El hombre ese, de cuerpo entero, me suena menos, y esta mujer, pese a perturbarme positivamente, no sé quién es. He buscado con combinaciones de las palabras clave "mujer/desnuda/tumbada/espejo/palacio/bartrina", pero nada. Y los demás no dicen ni pío. O sea, que tenemos un problema.

Por mí, no te preocupes. Si quieres, ve poniendo más pistas, a ritmo relajado, hasta que salga algo.

RSS

Bájate la nueva APP de Gruppit!

© 2019   Creado por Clan-2000 - Politica de Cookies http://www.clan-2000.com/cookies   Tecnología de

Emblemas  |  Reportar un problema  |  Términos de servicio